Megszületett a Kárpátaljai márkacsalád

Publikálva: 2021. június 29.

A Kárpátaljai Fiatal Magyar Vállalkozók Szövetsége és a Kárpátaljai Magyar Vállalkozók Szövetsége nagy hangsúlyt fektet a kárpátaljai minőségi helyi termékek támogatására. A Kárpátaljai márka bevezetése egy több hónapon át zajló folyamat volt, melyben most jött el az ideje annak, hogy a márkacsalád termékeinek egységes brand alatt lévő piacra kerülése bejelenthetővé váljon.

Forrás: KISZÓ

A szövetségek a Beregszászban megrendezett vásáron mutatták be a Kárpátalja brand-et. Egy kiemelt standon megtekinthetőek és megvásárolhatóak voltak a márkacsalád termékei. Például dézsák, fahordók, levendulás termékek, fűszerpaprika, napraforgó olaj, almalé és még sok más minőségi termék.

Mester András, a KMKSZ Önkormányzati és Gazdasági titkára kifejtette, a Kárpát-medence más részein, így például Székelyföldön már régebben léteznek ilyen brandek, és igen nagy népszerűségnek örvendenek.

A brand megszerzése számunkra nagy lépés afelé, hogy mi is azok közé a vállalkozók közé kerüljünk, akik magas haszonnal tudnak dolgozni. Vagyis a termékeinket nem csak a településen belül értékesíthetjük, hanem más városokba is elkerülnek. Az is fontos, hogy ezek a termékek bekerüljenek a különböző vendéglátó egységeinkbe: szállodákba, éttermekbe, üzletekbe, hogy a turisták megvásárolhassák azokat, idővel akár országszerte – hangsúlyozta a gazdasági titkár.

A márkajelzés alkalmazása gyakorlatilag az emberi kultúrával egyidős, hiszen már több ezer évvel ezelőtt a kézművesek mesterjegyeiket kis bekarcolásokkal helyezték el a termékeiken – magyarázta Zubánics László, az UMDSZ elnöke.

Hozzátette, az igazi márkajelzések a 12. században, a keresztes hadjáratok idején jöttek létre, a megkülönböztetés miatt a vasba karcoltak különböző rajzokat, színeket, ábrákat. Ez fejlődött napjainkra olyan ábrákká, amelyek a csomagoláson meg tudják mutatni a termék származási helyét.

Virág László, a Kárpátaljai Magyar Vállalkozók Szövetségének (KMVSZ) elnöke elmondta, szövetségük 2018-ban döntött úgy, hogy márkajelet hoz létre a kárpátaljai termékeknek.

Mindenképpen előnyös a márkajelzés, de azért meg is kell dolgozni. A termékcsoport első része a napokban kerül be a beregszászi boltokba, és később messzebbre is eljutnak – jelentette be a KMVSZ elnöke. Arra biztatta a termelőket, hogy minél többen jelentkezzenek a termékeikkel, hogy azok elbírálás alá kerüljenek, majd pedig, immár márkajelzéssel a boltok polcaira.

Szövetségünk a tavaly létrehozott egy online piacteret, melynek célja az online értékesítés segítése volt. Ám a tapasztalatunk az, hogy a vállalkozók nagyon kis százaléka él még ezzel a lehetőséggel. A másik fontos dolog, hogy hiába vannak magas színvonalú termékeik, nem reklámozzák azokat megfelelően, hiszen nem tudnak erre még költségeket kigazdálkodni. Innen jött az ötlete a vállalkozói marketing csomagnak, melyet a Pulzus Rádióval közösen, magyarországi támogatással tud szövetségünk biztosítani, segítve ezzel a helyi termékek értékesítését, megismertetését és a Kárpátaljai Márka építését – hangsúlyozta Huszár Péter, a Kárpátaljai Fiatal Magyar Vállalkozók Szövetségének elnöke, majd mindenkit a standjukhoz invitált, ahol méltán lehetett választani a különböző minőségi termékekből.

Forrás: KISZó - Kárpáti Igaz Szó

Menü

Főoldal

Navigáció